اخیراً اطلاعات جدیدی از ایرباد بعدی برند وان پلاس که به عنوان مدل جانشین OnePlus Buds Z راهی بازار خواهد شد، منتشر شده است. از لحاظ ظاهری مدل جدید شباهت زیادی به نسخه قبلی دارد؛ اما این مدل از برخی جهات ارتقاهای چشمگیری پیدا کرده است. لازم به ذکر است که مطابق با اخبار غیر رسمی، این مدل به احتمال زیاد با نام OnePlus Buds Z2 عرضه می شود.

جایگزین ایرباد OnePlus Buds Z دارای رابط های اتصالی متعدد و باتری ارتقا یافته است.

ایرباد جدید از نوع وایرلس خواهد بود و از بلوتوث نسخه 5.2 پشتیبانی خواهد کرد. همچنین در این مدل از باتری 40 میلی آمپر ساعتی استفاده شده که شارژ کامل آن برای 5 ساعت گوش دادن به موسیقی در حالت فعال بودن قابلیت کاهش نویز کفایت می کند. همچنین اگر ویژگی کاهش نویز غیر فعال باشد، باتری این ایرباد به مدت 7 ساعت گوش دادن به موسیقی شارژدهی خواهد داشت. این در حالی است که مدل قبلی این ایرباد در بهترین حالت دارای طول عمر باتری 5 ساعت بود و از این جهت OnePlus Buds Z2 ارتقا پیدا کرده است.

باید به این نکته هم اشاره کنیم که این ایرباد همراه با محفظه شارژ قادر به پخش 27 ساعت موسیقی در حالت فعال بودن قابلیت کاهش نویز و 38 ساعت در حالت غیر فعال بودن این قابلیت خواهد بود. نسخه اصلی ایرباد وان پلاس Buds Z که از بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می کند، همراه با محفظه شارژ تا 20 ساعت شارژدهی دارد. آن هم فقط زمانی که به طور کامل شارژ شده باشد.

محفظه شارژ ایرباد جدید از ظرفیتی معادل با 520 میلی آمپر ساعت برخوردار است و شارژ شدن آن (از صفر تا 100 درصد) در عرض 90 دقیقه انجام می شود. همچنین گفته شده است که مدل جدید ایرباد وان پلاس دارای درجه ایمنی IP55 خواهد بود. به این معنا که این ایرباد در عمق 10 متری آب نیز آسیب نخواهد دید و می توان از آن در حین شنا کردن استفاده کرد. محفظه شارژ این مدل نیز از درجه ایمنی IPX4 برخوردار خواهد بود.

با تمام ارتقاهای که ایرباد OnePlus Buds Z2 پیدا کرده، اما کدک های صوتی که از آنها پشتیبانی می کند چندان چشمگیر نیست. به طور دقیق تر باید گفت که این ایرباد فقط با کدک های AAC و SBC سازگار است. بنابراین نباید توقع صدایی با بالاترین کیفیت از آن باشیم. خوشبختانه برای این ایرباد قابلیت حذف نویز (ANC) در نظر گرفته شده و از این بابت می توان آن را یکی از ایربادهای ارزان قیمت اما کارآمد دانست.

انتظار می رود که ایرباد وان پلاس Buds Z2 در رنگ های سفید و مشکی روانه بازار شود. هنوز هیچ اخباری در رابطه با قیمت این محصول منتشر نشده است. همچنین زمان عرضه آن به صورت رسمی مشخص نشده است. اما به نظر نمی رسد که برای عرضه این ایرباد به بازار باید زمان زیادی را منتظر بمانیم و احتمالاً تا پیش از پایان یافتن سال 2021 از ایرباد جدید برند وان پلاس رونمایی خواهد شد.

منبع: androidcentral